Even voorstellen
Ik ben Sylvia.
jouw stille kracht
op de achtergrond.
Sinds 2019 run ik Support by Syl vanuit mijn kantoor in Hem (West-Friesland). Ik werk niet als interim en niet voor één opdracht. Ik kom voor langere tijd in een organisatie en word er onderdeel van. Pas dan kan ik haar slimmer maken dan ik haar aantrof.

Mijn verhaal
Van broodje kroket tot directiekamer.
Mijn loopbaan begon niet met een plan. Hij begon met een toevallig gesprek aan de keukentafel van mijn ouders met een broodje kroket en de nieuwe eigenaar van het plafondbedrijf van mijn vader, die nog een secretaresse zocht.
Zo rolde ik de zakelijke wereld in en ik bleef rollen. Van de bouw naar de makelaardij. Van de makelaardij naar het notariaat. Van loondienst naar eigen ondernemerschap. Elke stap anders, maar een ding bleef constant: ik zie altijd razendsnel wat beter kan. Wat wringt. Wat slimmer kan. En ik pak het op, ook als niemand ernaar vroeg.
In oktober 2019 begon ik voor mezelf. Niet omdat ik moest, maar omdat ik zo zelf kon bepalen voor wie ik dat deed. En hoe.
Vier dingen waar je op kan rekenen.
Betrokken
Ik investeer in lange relaties. Je organisatie leren kennen is geen bijzaak, het is waar mijn werk waarde krijgt.
Initiatiefnemend
Ik wacht niet tot iemand zegt wat moet. Ik zie wat ontbreekt en pak het op, ook als niemand erom vraagt.
Gedisciplineerd
Stipt, betrouwbaar, geordend. Wat ik beloof gebeurt en het gebeurt op tijd.
Gewetensvol
Trouw aan mijn principes en doelbewust in wie ik help. Ik werk voor mensen en bedrijven die ergens voor staan.
Van eerste gesprek tot vaste waarde.
Kennismaken
Vrijblijvend gesprek. Ik luister, jij vertelt, we kijken of het klikt.
Verkennen
Ik kruip in je organisatie. Wat loopt goed, wat schuurt, en waar wil je naartoe?
Inrichten
We maken afspraken over uren, taken en ritme. Geen lange contracten, wel duidelijke kaders.
Meebouwen
Ik ben er. Ik pak op, denk mee, verbeter waar dat kan, en zorg dat het loopt.
Ik zie wat
beter kan.
Dat deed ik altijd al.
Vroeger vroeg ik bij elke werkgever: “Maar waarom doen we het eigenlijk zo?”
Het antwoord was bijna altijd: “Omdat we het altijd zo doen.”
Dat vond ik fascinerend. Want in die vraag, waarom eigenlijk?, zit groei. Innovatie. Vooruitgang.
Mijn kracht is niet het werk zelf. Het is zien wat slimmer kan. Vragen stellen. Dingen verbinden. En nu gebruik ik ook AI om dat voor mijn opdrachtgevers concreet te maken, niet als hype, maar als gereedschap. Zodat jij meer tijd overhoudt voor waar je écht goed in bent.